יום שני, 14 באוקטובר 2013

שיעורי בית 14/10/13

היי כולם. מקווה שנהנתם היום במרכז רון ;-)
שיעורי הבית הם:

ספרות:
 סיכום השיר
ברובד הגלוי,השיר מיועד לחתונה, ומתאר בובות חתן וכלה, שמונחות על עוגה. האווירה בחתונה היא של אושר. למרות הסכנות, הקושי והצרות- יש תחושה של אופטימיות. הזוג יעשה את הכול כדי להתמודד עם הבעיה ולהישאר יחד.

ברובד הסמוי, ניתן לראות את השיר כשיר פסימי- מתייחסים אלינו כמו אל בובות, מניחים אותנו במקום מסויים ואומרים לנו: ״תשרדו״. ישנה התייחסות לכל אדם, בכל מקום. דווקא בפרוסה, שהיא חלק מהשלם, יש תחושה של אושר, הישרדות והצלחה.

המסר בשיר- החיים מלווים בהרבה סוגי מצבים: חלקם טובים ומאושרים, אך חלקם מהווים קושי וצורך להתמודד איתם. לעתים, אנו נאלצים להתמודד עם מצבים קשים שנכפים עלינו, לא מהבחירה שלנו; אבל אנו נאלצים להתמודד ולדעת לשרוד.

אמצעים אמנותיים בשיר
דימויים: כמו בובות חתן כלה. דימוי הזוג לבובות על מנת להדגיש את הפסימיות.
            עוגה- חיי נישואין מושלמים.
האנשה: גם אם תבוא הסכין- מסמלת איומים וסכנות המאיימים על הזוגיות.
מטאפורות: כל השיר הוא מטאפורי- תמונה סוריאליסטית (לא מציאותית ולא הגיונית).


גיאוגרפיה- המשך

מטרופולין- עיר גדולה שמתחברת עם יישובים נוספים. לדוגמה: תל אביב מתחברת לעוד ערים כמו: רמת גן, גבעתיים, בני ברק ועוד, וכך יוצרת רצף עירוני (כלומר: אין שטחים חקלאיים בין עיר לעיר).

אוכלוסיית ישראל מתחלקת לשתי קבוצות אתניות עיקריות:
•אוכלוסייה יהודית- האוכלוסייה היהודית מהווה רוב במדינת ישראל. מדינת ישראל מוגדרת כמדינת העם היהודי וחוק השבות מקנה לכל יהודי את הזכות לעלות (להגר) למדינת ישראל.

•אוכלוסייה ערבית- האוכלוסייה הערבית מהווה מיעוט (כ-20%). היא כוללת בתוכה קבוצות אתניות כמו: מוסלמים, נוצרים, בדואים, צ׳רקסים, דרוזים ועוד...





זה הכול!! ;-) ביי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

היי! כיוון שיצא שכבר מספר פעמים לא כתבתי שיעורי בית במקצוע מסוים כי לא ידעתי,
אשמח אם תעירו לי בתגובה שלא כתבתי. תודה!