יום שני, 6 בינואר 2014

שיעורי בית- יום שני 6.1.2014

היי כולם! מקווה שתראו את זה, כי זה חשוב..... היום לא היו שיעורים, אבל סיכמנו את השיר "חיטה" ואת השיר "כוח סוס", ורווית ביקשה למחר להביא ספרות, ושכולם יגיעו למועד א של המבחן!!! הנה הסיכומים:

סיכום השיר חיטה
השיר חיטה הוא שיר לירי שמביע רגשות של אהבה והתפעלות של בעל לאשתו ואב לבתו. הדובר מדמה את המילה חיטה והצבע הזהוּב שלה לשערן של אשתו ובתו. בשורה השלילית ישנה ציניות, אירוניה, כלפי תיאור הבלונד כיוון שבד"כ כשמתארים בלונד לא מתארים אותו בדימוי החיטה. שתי הנשים של חייו, בנוכחותן ואישיותן מספקות לו את הלחם, המזון העיקרי, שבזכותו יש לו קיום.

סיכום השיר כוח סוס בשיר כוח סוס הדובר מדמה את הסוס לאדם. סוס היא היה בעלת כוח פיזי, מהירות אך יחד עם זאת משדרת אצילות. רוני סומק, באירוניה רבה, טוען שאמנם סוסים לא קוראים ספרים, וגם לא מציירים תמונות אמנותיות, הם בורים ועוורי צבעים. המסר הוא שאין צורך להיות נאורים מלומדים ומשכילים, כדי להיות בעלי אינטיליגנציה רגשית ולדעת להפגין אהבה. הפרסה נועדה להגן על הסוס בריצה והליכה, בדומה לאהבה שאדם צריך בחייו כדי לשרוד. החיכוך של רעמה ברעמה היא הפגנת חום ואהבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

היי! כיוון שיצא שכבר מספר פעמים לא כתבתי שיעורי בית במקצוע מסוים כי לא ידעתי,
אשמח אם תעירו לי בתגובה שלא כתבתי. תודה!